Samen, met alle leerlingen,
ouders/verzorgers, leraren, medewerkers en bezoekers versterken wij het DNA van
!mpulse Leeuwarden. Hieronder lichten we toe hoe we dit willen doen.
Wij creëren met elkaar de juiste
omgeving om tot ontwikkeling te komen. Wij geloven dat ieder mens in staat is
om tot ontwikkeling te komen.
Wij denken dat het versterken
van de sociaal-emotionele ontwikkeling de basis vormt om alle andere doelen te
bereiken. Wij denken dat bewust worden van wie je bent, wat je kan en wat je
wil een voertuig is om te bewegen binnen en buiten de school en tot ver na je
schooltijd.
Wij willen leerlingen opleiden om
een vmbo-tl, havo of vwo diploma te halen. Daarnaast willen we dat leerlingen
vaardigheden en kennis met betrekking tot het diploma in de praktijk kunnen
toepassen en gebruiken. Kennis en vaardigheden zijn een middel om de wereld
beter te begrijpen en er bewust in te leven.
Wij willen relaties tussen
leerlingen, tutoren en coaches op basis van respect, wederkerigheid,
medemenselijkheid en oprecht contact. De samenwerking is gericht op een
constant proces waarin nieuwe leer- en leefervaringen plaatsvinden.
Leerlingen, ouders en teamleden
zijn partners in het leren. Partnerschap bestaat op basis van gelijkwaardigheid
met begrip van elkaars positie en verantwoordelijkheid.
Wij willen leerlingen
voorbereiden om in de samenleving met zelfvertrouwen zich zelfbewust,
zelfkritisch en zelfsturend te bewegen, rekening houdend met het belang van de
ander.
Wij geloven dat onze omgeving en
werkwijze bijdraagt aan het ontdekken van een ieders geluksfactor en een betere
wereld.
Wij willen leerlingen opleiden
om individueel of in samenhang met anderen oplossingen te bedenken.
Wij willen constant op zoek zijn
naar de eigen betekenis van !mpulse.
Wij willen dat leerlingen
maatschappelijk en cultureel actief betrokken zijn in de samenleving.
Wij willen nieuwsgierigheid
aanwakkeren en leerlingen leergierig maken ten opzichte van persoonlijke
interesses.
Wij willen dat leerlingen en
teamleden zichzelf goed kennen om maximaal gebruik te maken van persoonlijke
kwaliteiten en vaardigheden. Ontdekken, onderzoeken, ontsluiten en gebruiken
van eigen potentieel.